Olej do samochodów z filtrem cząstek stałych DPF/FAP/GPF/SCR
Ważne!
Olej do silnika wysokoprężnego należy wybrać na podstawie cech nie tylko silnika, ale także filtra cząstek stałych, ponieważ bezpośrednio wpływa on na żywotność silnika. Oprócz smarów wpływ ma tryb pracy, a także jakość paliwa.
Zapisz się na czyszczenie DPF
Powrót właściwości nowego filtra DPF/FAP/GPF/SCR
Filtry DPF, które zregenerowaliśmy, odzyskują do 99,8% parametrów fabrycznych. Jest to najlepsza alternatywa dla zakupu nowego filtra DPF
Najnowsza hydrodynamiczna metoda czyszczenia filtrów DPF / FAP/GPF/SCR
Dobrze wykonany proces regeneracji gwarantuje 100% satysfakcji. Wysokie ciśnienie w urządzeniu, w połączeniu ze specjalnym składem chemicznym Xtontm DPF Cleaner, który już pracuje w temperaturze 38 C, skutecznie usuwa wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia bez uszkodzenia ceramicznego elementu filtrującego.
Czyszczenie filtra DPF/FAP/GPF/SCR
Gwarantujemy całkowite oczyszczenie filtra z cząstek PM10, PM25, a także z oleju, sadzy, popiołu i wszelkich zanieczyszczeń
Strona główna » Olej do samochodów z filtrem cząstek stałych DPF/FAP/GPF/SCR
Olej do samochodów z filtrem cząstek stałych DPF/FAP/GPF/SCR
Jak przedłużyć żywotność katalizatora, filtra cząstek stałych DPF za pomocą oleju silnikowego
Jak przedłużyć żywotność katalizatora, filtra cząstek stałych DPF za pomocą oleju silnikowego
Czasami, bez wyraźnego powodu, zupełnie nowy samochód zaczyna zachowywać się dziwnie: z tego powodu traci moc, po prostu nie “ciągnie”, na biegu jałowym obroty zaczynają “unosić się”, dynamika przyspieszenia również zaczyna kuleć na obie nogi…może to oznaczać, że Twój katalizator samochodowy lub filtr DPF jest zatkany i nic na to nie poradzisz — będziesz musiał skontaktować się z serwisem samochodowym Crystal-DPF w celu czyszczenia-regeneracji. Dlatego, aby uniknąć takich problemów z samochodem i zaoszczędzić budżet przed niepotrzebnymi wydatkami, musisz spróbować zapobiec zatkaniu filtra cząstek stałych lub katalizatora.
Zadanie katalizatora samochodowego jest ogólnie szlachetne i polega na neutralizacji szkodliwych substancji zawartych w spalinach: tlenku węgla, tlenku azotu, węglowodorów (trujące składniki tworzące smog). Katalizator składa się z konstrukcji ceramicznej, w postaci plastra miodu (w celu zwiększenia powierzchni stykającej się z gazem), pokrytej cienką warstwą stopu platynoirydu. Gdy produkty niepełnego spalania paliwa oddziałują z tą warstwą, utleniają się, w wyniku czego nie tak trujące N2 i CO2 wychodzą z katalizatora.
Jednak pomimo wszystkich korzyści, jakie katalizatory przynoszą środowisku, kierowcy zwykle przynoszą ból głowy i dodatkowe koszty. Wchodzące w skład katalizatora platyna, Rod, pallad – sprawiają, że ich wymiana jest bardzo, bardzo kosztowną przyjemnością. A ustawa o obowiązkowym przestrzeganiu normy ekologicznej EURO-4, uchwalona w Unii Europejskiej w 2005 roku.
Stosowanie wysokiej jakości produktów naftowych jest główną drogą przedłużenie żywotności filtra DPF / FAP. Ale właściciel samochodu niestety nie może zarządzać jakością paliwa, ale wybór odpowiedniego oleju silnikowego jest całkiem możliwy.
Jaki olej wybrać, aby maksymalnie opóźnić potrzebę wymiany katalizatora, filtra cząstek stałych DPF?
W silnikach wysokoprężnych nie ma świec zapłonowych, ponieważ paliwo samo się zapala. Po wypaleniu pojawiają się osady w postaci cząstek sadzy, które pozostają w silniku. W trakcie dalszej pracy wychodzą wraz ze spalinami, na drodze których zainstalowany jest filtr. Przechodząc przez niego cząstki są zatrzymywane, co zapobiega ich przedostawaniu się do środowiska. Nowoczesne filtry mają możliwość aktywnej i pasywnej regeneracji. Oznacza to, że sadza nagromadzona w DPF jest wypalana, dzięki czemu urządzenie jest czyszczone niezależnie. Jednak możliwości filtra są ograniczone, ponieważ w jego porach dostaje się również ognioodporny popiół siarczanowy. Gromadzi się z czasem, w wyniku czego urządzenie zostaje zatkane i przestaje pełnić swoje funkcje. W takim przypadku Crystal-DPF pomoże rozwiązać ten problem. Czyścimy-regenerujemy filtry i katalizatory o dowolnym stopniu zanieczyszczenia!
Gdy zatkanie osiągnie krytyczne znaki, na desce rozdzielczej samochodu pojawia się odpowiednie oznaczenie, a podczas pracy silnika zachodzą poważne zmiany:
- spada ciąg, spada moc;
- wydech staje się bardziej zadymiony i gęsty;
- wzrasta temperatura podłogi w kabinie;
- poziom oleju wzrasta;
- zwiększa się zużycie paliwa.
Z biegiem czasu silnik zaczyna pracować mniej stabilnie, więc jeśli nie zwróci się do nas o pomoc na czas, może dojść do poważnej awarii, która doprowadzi do kosztownych napraw.
Aby zwiększyć żywotność DPF, musisz użyć specjalnego oleju. Od analogów odróżnia go zastosowanie tak zwanej technologii Low SAPS. Oznacza to zmniejszoną zawartość popiołu siarczanowego, związków fosforu i siarki. Norma ta obowiązuje od 2005 roku w związku z wprowadzeniem EURO IV — nowych norm środowiskowych w Unii Europejskiej.
Oleje produkowane w technologii Low SAPS mają właściwości niskoemisyjne. Mówiąc najprościej, po ich spaleniu powstaje minimalna ilość ognioodpornego popiołu siarczanowego, który jest główną przyczyną zatykania filtrów.
Jedną z ważnych cech oleju samochodowego jest jakość dodatków, zwłaszcza detergentów, środków przeciwciernych i przeciwciernych. Problem polega na tym, że zawierają duże ilości siarki i fosforu, które prowadzą do powstawania popiołu ogniotrwałego w silnikach wysokoprężnych. W olejach Low SAPS stosuje się bardziej nowoczesne dodatki. Są produkowane na bazie związków syntetycznych i nie zawierają dodatków siarkowych i fosforowych. Jednocześnie ich wydajność jest porównywalna, a czasem nawet lepsza niż w przypadku starszych modeli.
Wskaźniki popiołu siarczanowego są wskazane na opakowaniach olejów:
- pełnozolne oznaczone jako Full SAPS – ponad 1.0%;
- średniozolne-Mid SAPS – 0.8-1.0%;
- małozolne-Low SAPS – do 0.8%.
Smary z pierwszej kategorii mają negatywny wpływ na stan filtrów, dlatego nie zaleca się ich stosowania w silnikach z układami Euro 4,5 i 6. Zgodnie z oznaczeniem ACEA są one oznaczone jako A1 / B1, A3/B3, A4/B4, A5/B5. Wskaźnik popiołu w nich osiąga 1,1 % (dla porównania — w olejach małozolne jest mniejszy niż 0,8 %).
Do stosowania w silnikach wysokoprężnych z filtrem cząstek stałych odpowiednie są oleje C1, C2, C3, C4 (oznaczone jako ACEA).
C1-wydłuża żywotność filtra i chroni silnik podczas pracy w trudnych warunkach (jazda po mieście, stanie w korkach, korzystanie z przyczepy, jazda po terenie o nagłych zmianach wysokości).
C2-ma inne substancje w swoim składzie i nadaje się do silników o wysokiej wydajności.
C3 I C4-charakteryzują się niskimi wskaźnikami popiołu i lepkości nawet w wysokich temperaturach.
Sfinalizowanie
Z powyższego wynika, że przy wyborze oleju silnikowego do silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem należy kierować się wieloma parametrami. Hyundai, Honda, BMW lub Mercedes: każdy producent zaleca określoną markę oleju. Nie jest to jednak główny wskaźnik przy wyborze oleju. Głównym zaleceniem, którego należy przestrzegać, jest zakup płynu smarującego zgodnie z parametrami w klasyfikacjach określonych przez producenta. Następnie, zgodnie z zasadami działania, turbodoładowany silnik wysokoprężny będzie działał prawidłowo przez określony czas.
Gdzie naprawić DPF/GPF/FAP
Olsztyńska 3, 51-423 Wrocław
GODZ OTWARCIA:
PON-PT: 9:00 – 19:00
SOB 9:00 – 16:00
+48 794 470 909 , +48 881 515 707