Wycięcie filtra DPF
Zgodnie z prawem wycinanie filtrów cząstek stałych DPF jest nielegalne. Niestety w Polsce taka procedura jest szeroko stosowana-wiele serwisów samochodowych ma taką usługę w swojej ofercie. Dlaczego jest to zabronione i ile kosztuje kara za brak DPF? Wszystkie informacje znajdziesz poniżej.
Zapisz się na czyszczenie DPF
Powrót właściwości nowego filtra DPF/FAP/GPF/SCR
Filtry DPF, które zregenerowaliśmy, odzyskują do 99,8% parametrów fabrycznych. Jest to najlepsza alternatywa dla zakupu nowego filtra DPF
Najnowsza hydrodynamiczna metoda czyszczenia filtrów DPF / FAP/GPF/SCR
Dobrze wykonany proces regeneracji gwarantuje 100% satysfakcji. Wysokie ciśnienie w urządzeniu, w połączeniu ze specjalnym składem chemicznym Xtontm DPF Cleaner, który już pracuje w temperaturze 38 C, skutecznie usuwa wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia bez uszkodzenia ceramicznego elementu filtrującego.
Czyszczenie filtra DPF/FAP/GPF/SCR
Gwarantujemy całkowite oczyszczenie filtra z cząstek PM10, PM25, a także z oleju, sadzy, popiołu i wszelkich zanieczyszczeń
Strona główna » Wycięcie filtra DPF
Wycinanie dpf
W Internecie nie jest trudno znaleźć ofertę usługi, która oferuje “wycinanie dpf” problemu, jakim jest DPF w samochodzie. Wielu właścicieli samochodów wybiera taką praktykę, nie widząc w tym nic złego, a co gorsza, są przekonani, że procedura usuwanie filtra cząstek stałych jest całkowicie legalna. Okazuje się, że świadomość w tym zakresie jest niewielka, a wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji wycięcia DPF z samochodu. Organizacje społeczne zajmujące się ochroną środowiska coraz częściej interweniują, a efekty ich działań są już widoczne.
Głównym zadaniem filtra DPF jest oczyszczanie spalin z sadzy. Wraz ze wzrostem liczby samochodów w miastach obserwuje się wzrost zanieczyszczenia powietrza, dlatego zaczęto stosować filtry, aby ograniczyć emisję szkodliwych cząstek do powietrza, którym oddychamy. Nieoczyszczone spaliny silników wysokoprężnych są bardziej trujące niż ich odpowiedniki benzynowe.
Dlaczego więc kierowcy chcą usunąć filtr DPF? Silniki wysokoprężne zyskały popularność ze względu na niższy koszt oleju napędowego w porównaniu do benzyny. Początkowo silniki Diesla montowano w ciężarówkach i autobusach, a więc w pojazdach osiągających wysokie przebiegi. Z biegiem czasu zaczęły pojawiać się samochody osobowe, jednak zbyt krótkie trasy, stan w korkach i rozwój niskich prędkościach w zatłoczonych miastach, dzięki czemu proces wypalania filtra w tym trujących gazów, prawie niemożliwe. Dzięki instalacji silniki wysokoprężne są zaprojektowane na duże odległości. Brak zapewnienia odpowiedniej temperatury spalania, na przykład kilka minut jazdy po drogach ekspresowych, powoduje zatkanie DPF. Ratunkiem okazuje się regeneracja filtra cząstek stałych metodą hydrodynamiczną w Crystal-DPF.pl lub wypalanie serwisowe, które powoduje dodatkowe koszty, takie jak wymiana oleju. I tutaj kusi cię wycięcie filtra DPF. Wystarczy kilka minut, aby znaleźć reklamę w Internecie.
Czy zabronione jest samodzielne wycinanie filtra DPF?
Reklamy pojawiające się w internecie często wprowadzają klienta w błąd. Samo wycinanie nie jest zabronione, jednak w momencie odjazdu pojazdu, w którym doszło do interwencji DPF na drogach publicznych, łamane jest prawo. Właścicielowi takiego pojazdu grozi aresztowanie dowodu rejestracyjnego i grzywna. Ale czy tylko on?
Mamy przypadki w Polsce, w których właściciel serwisu, w którym nastąpiło usunięcie filtra DPF, również poniósł konsekwencje związane z reklamą tego typu serwisu. W Jeleniej Górze działacze Dolnośląskiego Alarmu Smogowego wraz z Fundacja Frank Bold skierowali sprawę do sądu przeciwko właścicielowi serwisu, w którym nastąpiło usunięcie DPF. Mechanik bronił się przed sądem, informując swoich klientów, że samochody, w których tnie, nie są przeznaczone do poruszania się po drogach publicznych, że powinny były brać udział tylko w rajdach. W treści pozwu działacze wskazali, że utylizacja DPF jest praktyką niezgodną z ochroną środowiska i znacząco wpływa na wzrost szkodliwych substancji w powietrzu. Potwierdziły to również opinie ekspertów z dziedziny techniki samochodowej, gdzie można przeczytać” (…) pomiary współczynnika mgły wykonane w różnych stacjach kontroli pojazdów potwierdzają, że brak filtra cząstek stałych bardzo silnie zwiększa ilość szkodliwych substancji w postaci sadzy emitowanych do atmosfery, silnie trujących i rakotwórczych gazów, zarówno dla użytkownika samochodu, jak i całego środowiska”. Adwokaci Fundacji przekazali również sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów “( … wskazaliśmy, że sugestie dotyczące usunięcia DPF wprowadzają konsumentów w błąd, ponieważ nie zawierają informacji, że samochód ze zdalnym filtrem DPF jest technicznie wadliwy i nie powinien poruszać się po drogach”” – moim zdaniem jednym z głównych problemów jest to, że ludzie nie rozumieją, że usunięcie DPF jest szkodliwe i nielegalne. A jednym z głównych powodów jest to, że wszędzie w przestrzeni publicznej można zobaczyć reklamę takich usług-tłumaczy prawnik. – Przeciętny obywatel to widzi i myśli-skoro takie oferty wiszą na popularnych serwisach ogłoszeniowych i nikt ich nie zdejmuje, to przecież powinno być ok. Usunięcie tego rodzaju reklam jest pierwszym krokiem do uświadomienia opinii publicznej, że wycięcie DPF zdecydowanie nie jest w porządku.
Warto jeszcze zwrócić uwagę na skutki prowadzenia samochodu ze zdalnym DPF w kraju i poza jego granicami. Jak już wcześniej wspomniano w Polsce, policja podczas kontroli drogowej może zatrzymać dowód rejestracyjny i wystawić mandat, a także skierować na badania techniczne. Wycięcie filtra DPF powoduje zmianę wyposażenia pojazdu, która została zarejestrowana w homologacji pojazdu. Samochód ze zdalnym filtrem DPF nie przejdzie żadnej kontroli technicznej. Poza granicami korzystanie z pojazdu z filtrem wyciętym kończy się grzywną, na przykład w wysokości. w Niemczech otrzymamy grzywnę w wysokości od 1000-5000 EUR, Austrii 3500 EUR, Czechach 50000 Koron Czeskich (około 8000 PLN) UK 1000 funtów
Warto przypomnieć, że często usunięcie DPF prowadzi do smutnych konsekwencji:
1. Aby flashować zgodnie z przestarzałą normą bezpieczeństwa środowiskowego, konieczne jest przeprowadzenie zmian w elektronicznej jednostce sterującej, która może zostać nieodwracalnie uszkodzona;
2. Po usunięciu filtra często występują problemy z turbiną (gwizdanie przy niskich obrotach) i układem wtryskowym;
3. Z rury wydechowej wydobywa się czarny dym;
4. Nie można legalnie przejść kontroli.
Przed usunięciem filtra DPF należy wziąć pod uwagę możliwe konsekwencje!
Podsumowanie
- DPF to filtr cząstek stałych stosowany w pojazdach z silnikiem Diesla.
- Posiadanie filtra DPF jest w Polsce obowiązkowe, a jego brak skutkuje grzywną i zabraniem dowodu rejestracyjnego.
- Kierowcy często decydują się na usunięcie filtra ze względu na konieczność jego częstej wymiany oraz wysokie koszty.
- Posłowie chcą, by mandat za brak DPF był dziesięciokrotnie wyższy i wynosił 5 000 zł.
Dowiedz się, ile kosztuje czyszczenie filtra w Twoim samochodzie
Gdzie naprawić DPF/GPF/FAP
Olsztyńska 3, 51-423 Wrocław
GODZ OTWARCIA:
PON-PT: 9:00 – 19:00
SOB 9:00 – 16:00
+48 794 470 909 , +48 881 515 707
Serwis DPF/GPF/FAP/SCR na mapie
Powrót właściwości nowego filtra DPF/FAP/GPF/SCR
Filtry DPF, które zregenerowaliśmy, odzyskują do 99,8% parametrów fabrycznych. Jest to najlepsza alternatywa dla zakupu nowego filtra DPF
Najnowsza hydrodynamiczna metoda czyszczenia filtrów DPF / FAP/GPF/SCR
Dobrze wykonany proces regeneracji gwarantuje 100% satysfakcji. Wysokie ciśnienie w urządzeniu, w połączeniu ze specjalnym składem chemicznym Xtontm DPF Cleaner, który już pracuje w temperaturze 38 C, skutecznie usuwa wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia bez uszkodzenia ceramicznego elementu filtrującego.
Czyszczenie filtra DPF/FAP/GPF/SCR
Gwarantujemy całkowite oczyszczenie filtra z cząstek PM10, PM25, a także z oleju, sadzy, popiołu i wszelkich zanieczyszczeń